torsdag 11. september 2008

Sykeblogg/Remix Hype

(Her sto det hvordan jeg og familien endte opp på sykehusferie, men det var kanskje litt trist. Sparte noen tekstmeldinger ihvertfall! Vi er her enda, og det går nokså fint!)

Enihju:






Mulig dere allerede har sjekket ut Cliché sin "Déjà Vu", litt samme greia som videoene til Real Remix Project Vol.1: Diverse chompers/editeurs har tatt for seg all footyen fra Cliché sine fire filmer, og most dem opp i sine respektive mortere(?!). God idé, for Mortagne sine filmer er bra men litt ..flate eller noe. Latterlig bra skating fra karene selvfølgelig, og mange interessante sangvalg ikke minst. "Dyr" popish musikk som Prince, N.W.A., Pet Shop Boys, Nick Cave(Grinderman), Grace Jones, Sex Pistols.. med varierende hell. Det er uansett artig når de ikke trenger å tenke på rettigheter. JB + RB Umali + Biggie = biff. (denne likningen er en throwback til da Skiplo tipset meg om Busenitz' remix prådyekt; "dennis + biggie = nokke feita"). Litt artig at Jean Baptiste gjør tre av fem triks på Dan Watson's hatepoll (men crail i stedet for tuckknee)i løpet av kanskje 10 shots. JB er uansett definisjonen på smør.. Fonseca tar seg bra ut med G.Hunt som dirigent. Brophy og Nuske er kule kisar, og Javier Mendiazablablabb gjør jævla høye ting. Breszinsky er også himla fet (og undervurdert trendsetter kanskje?), men Nelly Furtado var sykt lite på sin plass syns jeg. Whatevs, Neil Young er aldri feil. Likte også veldig godt big daddy Daclin + Smart Patrol/Mr. DNA (DEVO). Skating inni sementblandere er faen meg akkurat dit vi vil hen. Charles Collet's radioshow druknet litt i saften.. Og til slutt: Noen har klagd over pompøs form på Fully Flared og div småsnutter fra Mr. Evans, men jeg begynner å innse at han Ty-deligvis har lagt bånd seg tidligere, når jeg får se hans bidrag: Lucas' spretne skating har fått noe jævla kvarthastighets videoinstallasjon-i-galleriet-til-per-heimly+twinpeaks-plinkploink-opplegg trødd ned over seg. Det første jeg tenkte var "er han død?, er dette hans videulogi?" Menmen. Filmen avslutter med layfschteil, hijinx, ræggi, Nina Simone, noe 16/8mm footy og utklipp som inkluderer det feteste rulletrapptrikset du har sett. Jævla bra egentlig. Her er partene hver for seg:

JB Gillet/RB Umali
Ricardo Fonseca/Greg Hunt
Javier Mendizabal/Mike Manzoori
Cale Nuske/Scuba Steve
Joey Brezinski/Roger Bagley
Andrew Brophy/Dan Magee
Charles Collet/Ewan Bowman
Jeremie Daclin/Dan Wolfe
Lucas Puig/Ty Evans
Okei, sjekk den uuuuut. Snakkes på, og lykke til med invitasjonell!! Skulle ønske jeg kunne vært der.

1 kommentar:

bazlowsky sa...

Dæng! God bedring Will!