onsdag 9. juli 2008

Blogspit

Hey-ba-beri-ba. Jeg er også tilbake, fra fjell og fjord. Mens dere venter på bangers fra Fonna, serverer jeg litt kunstblogspit.

Da jeg var i Ameriken, var jeg så heldig å tilfeldigvis være innlosjert hos en O.G. Skateindustri-mann ved navn Marc McKee. De av dere som går litt i dybden kjenner igjen navnet fra utallige legendariske skategraphics og sånt - han er en viktig del av Sean Cliver's bok "Disposable", og har vært med sånn ca. siden starten - (ihvertfall etter at Steve Rocco flippet hele manuskriptet der bortpå vestkysten) og var sjef i den legendariske Blunt/Bigbrother-redaksjonen. Marc har en leilighet i Mammoth, og jeg sov på sofaen hans i tre uker, før han kjørte meg til LA og lot meg kræsje i kåken hans der. Det hele føltes ganske uvirkelig. Jeg fikk se mye av arbeidet hans, og ble vist om på fabrikken til Dwindle(Blind/World Industries/Darkstar osv). Alt dette ble filmet og dokumentert, men jeg finner faen ikke den jævvlades DV-tapen.. Har noen bilder på mamma sin PC som jeg skal prøve å få tak i. Uansett.

Fant en video fra en utstilling han hadde gående nylig, med det finfine navnet "censorship is weak as fuck". Beklager introen, videoen kommer fra Jackdonkey sine sider. Hvis du nettopp kom inn her, må du trykke på pause på piratfilmen nedi der for å slippe snowboardmusikken mens du ser på kunsten.