mandag 22. februar 2010

Kulerøtter

To snus, en sigg og 3 tuborg hadde gått. Roen smeltet meg. Nikotin og alkohol var for meg som steikende sollys på en bitter istapp. Jeg ble gjennomsiktig og dryppende med et skarpt gjenskinn. Solbrentheten avtok i en forrykende fart, og gav vei for en perfekt orange bolehud. Jeg smurte meg inn med babyolje og tok på en stram hvit skjorte med tre, ja kanskje til og med fire åpne knapper! Jeg følte meg frisk og dristig. Dette oppdraget skulle bli et lett stykke kake.

Babyoljen gjorde at jeg sklei inn i et par svarte skinnbukser som en stiv kuk med glidemiddel i et swingerparty for førtiåringer. Et par spisse slangeskinnssko, hårstriper på spray og en tube med strong hold gel så var jeg klar. Alt jeg trengte av arsenalet var en ringkontant mobil med evig penger på. En del av oppdraget var å sørge for at alle andre enn Fred Endresen fikk stemmer via sms.

Jeg gikk bestemt, men lystig ut i garasjen. Der var biler i alle varianter. Nypolerte og ubrukt. Hvilket glis skulle jeg velge? Hummer? Lexus? Aston Martin? Porche? Ferrari. Det måtte bli den. En rød ferrari med spoiler. Perfekt.

Neste stopp; Strømmen storsenter. Jeg satte meg inn, men idet jeg skulle vri om nøkkelen for å starte, fikk jeg et glimt av meg selv i ryggespeilet. Feilfri skinnende orange hud. Jeg vred om nøkkelen, og det rød beistet startet med et voldsomt brøl. Jeg trykket gassen hardt mot bilgulvet og hylte ut av garasjen så blårøyken stod og gummien svei mens jeg tenkte for meg selv; "Kankje ikke gulrøtter er så ille allikevel."

Ingen kommentarer: