torsdag 18. februar 2010

Knullerøtter

Tåke. Forvirring, desorientering. Kulde. Så jævla kaldt. Jeg fryser så hardt at kroppen spasmer mer enn den rister. Lokket på den kryogeniske fryseren har akkurat åpnet seg og sikkerhetsbeltene har utløst seg. Jeg ramler mot bakken. Kroppstemperatur 26 grader celsius. Den gjennomsniitlige mannen i gata ville ikke fungert, men jeg er en trent bloggemorder med mange ofre på listen min. Instinktivt reiser jeg meg til en bøyd og krokete posisjon, og begynner å begeve meg mot en dør. Legger tommelen min på fingeravtrykksleseren og ser inn øyeskanneren. Døra går opp og jeg går inn i oppvåkningsrommet. Et slags pauserom med luksuriøst inventar, våpenskap, forkledninger og sist, men ikke minst det viktigste av alt; et solarium. En vennlig kvinnelig stemme begynner å snakke. Det er den kunstige intelligensen som briefer meg kort over speakeranlegget;

"Håper deres oppvåkning har vært en fin opplevelse. Jeg ber deg nå legge deg i solariet for å oppnå ideell kroppstemperatur. Solingstiden vil i dette tilfellet var ekstra lenge for at du skal få riktig hudfarge i forhold til ditt oppdrag. Jeg skal forberede mat og drikke mens du soler deg."

Jeg ramler inn i solariet og blir blendet av det sterke blå UV infiserte lyset, og sovner. Tre timer senere våkner jeg av den kvinnelige stemmen som forteller meg at maten er klar. Jeg setter meg opp og jafser i meg en feit biff, smørkokte brokkolig og stekte poteter. Gulrøttene lar jeg ligge. Jeg hater gulrøtter. For det første er de ikke gule og for det andre så er de homoerotiske. Jævla hyklerisk grønnsak egentlig. Føler meg bedre nå. Kroppstempen er riktig og jeg er god og mett. For å sjekke refleksene mine ninjastuper jeg mot våpenskapet, river det opp, tar ut en 9mm og et clip, og mens jeg ruller langs bakken mot dekning lades pistolen, og straks jeg er bak en stolrygg setter jeg en kule i hver av de fem gulrotbitene som ligger på fatet mitt.

"Jeg ser at re-aktiveringen har vært vellyket." høres over speakeranlegget.
"Jeg sa jo til deg at jeg hater gulrøtter." svarer jeg.
"Jeg vet, men det er viktig med A-vitaminer for at du skal ha optimalt nattesyn." sier den kvinnelige stemmen.
"Jeg trenger ikke nattesyn for å bloggmorde en som står på en opplyst scene..." svarer jeg.

Mens røyken stiger forsiktig fra løpet på våpenet kjenner jeg en svak kribling. Kriblingen blir værre og dekker hele kroppen. Jeg begynner å klø. Jeg klør som gal over hele kroppen og det begynner å svi intenst. "Hva faen!?" tenker jeg og går bort i speilet for å se. Og der. Like rød som en nesa til Lefso når han drikker, ser jeg at kroppen er dekt med solbrent hud. 3 timer er alt for lenge i solariet. Jeg blir rasende. Noen må bloggemordes. Hvem har vekket meg inn i denne forargelsen!? Alt sinnet samler seg rundt en tanke; Oppdraget mitt. Noen skal skal utsettes for bloggeattentat.

Ingen kommentarer: