torsdag 7. august 2008

Tadashi (Japanhype #2)

A propos Japan. Husker da Tadashi dukket opp på filmer og i blader. Han hadde noen sinnsyke triks og en bøling med bilder i Transworld, uten intervju. I stedet, så drev diverse Joe Shreds og uttalte seg om han - og de var påpasselige med å skrive at han var "Japan's Devun Walsh". Greit nok, men han er faen meg garantert på topp 5-lista over mest able snowboardere i verden.. Denne parten som jeg nu skal blogge, ligger ikke engang på youtube (snowboardfolk suger rass når det gjelder å rippe fimer!), men er helt klart en av mine favoritter noensinne. Resten av filmen var ganske døv, også kommer Tad'aren og bare blåser hatten av hele kavaleriet. Rail-lines, syke spots og verdens lengste/dypeste nosegrab. Han gjør "5050"-bs 180 opp en handrail, og jeg har sett at han gjør den samme railen, bare med backflip av- ett eller annet sted.. latterlig. Synd at videoen er litt skrumpet i bredden. I og med at den går via smalbånd fra Japan, må den kanskje loade litt - i mellomtiden kan du lukke øynene og tenke på en rektangulær tallerken på et lavt bord, hvorpå din skjebne ligger. Dette er måltidet ditt. Hvordan vil du gripe an måltidet? Målrettet og nøkternt? Glupsk og hurtig? Sakte og nytende? Dette er spørsmålene vi vi aldri stiller oss selv, likevel har vi besvart dem allerede i jordelivets aller første fase, som blinde gjess.
Sånn, nå er den kanskje klar?

Ikke det?

Vel, vel.

Tadashi Fuse, Big Blind

2 kommentarer:

Anonym sa...

Arrigato! Kjekt gjensyn Daogen! Dette er klassisk, hadde gløymt kor freidig og loose denne parten er. Min request må bli at du snusar fram nyare Tadashi materiale frå dei obskure japanesiske kildene dine.

Anonym sa...

No har eg bladd nedover på bloggen litt... Må seie den editen min står seg noke lurvete i forhold til japansk standard men nuvel, takk for oppmerksomhet kolleger. Og skryt.

Må forresten gratulere dåkke med Noregs mest grepa blogg. Meget imponert over nivået! Eg kom seint til den her festen men no er eg abonnent, bokmerka og lenka. Keep it opp!