mandag 12. mai 2008

Operasjon K-Town

Er ute og triller med den nye cruiser setup'en min. Klokka mi piper. Det er ikke den vanlige alarmen. Det er den sjeldne sorten. De har et oppdrag til meg....

I mitt yrke er umiddelbar tilgjengelighet obligatorisk. Man må ofre. Man må være dedikert. Man må være parat, og alltid årvåken. Forvente det uventede. Være topp trent og velkledd. MI8? Hah! Jeg ler. De er amatører. Dette er ekte saker. Vi snakker om Session familien, og to ukers vikariat i byen med kodenavnet K-Town.

Kort etter at klokka piper hører jeg de velkjente lydene. Er blitt så vant nå. Kjenner igjen de hissige rotorslagene fra Lynx'n. Det topptrimma ZB500 Lynx helikopteret er verdens raskeste. Svært manøvrerbart, og den spesialbyggede utgaven har stealthmode med lydløse rotorer. De går ikke i stealthmode før de kommer nærmere. Når kopteret er i et par tusen fots høyde, forsvinner lyden, og maskinen daler raskt ned til der jeg er. Chip-implantatet mitt kan spores fra hvor som helst i verden. Hemmelig frekvens. Bare Session har utstyret til det. Eneste lyden som høres nå er trær som risler i den kraftige vinden fra luftfartøyet. Fra 10 meter kaster de ut en line. Jeg griper tak og hales inn i lasterommet. En mann i svart Session hettegenser med hetta trekt godt over hodet ser meg alvorlig inn i øyene før han briefer meg: «Du skal jobbe for Session i Kristiansand frem til 16. mai. Du vil bli tildelt en arbeidskollega fra Session Kvadrat regionen i en uke. Agent Silje.»

Helikopteret stiger til en høyde utenfor offentligheten. Stealthmode skrus av og maskinen setter en voldsom fart sørover. «Hvem som blir din partner i del to av oppdraget trenger du forløpig ikke vite. Alt er ordnet. Lykke til.»

Jeg stiller truckene, sjekker lagrene og koster av grip'n mens klærne flagrer i det hissige gjennomtrekket fra det åpne lasterommet. Jeg tar tak i luka og skyver den igjen mens vi fortsetter mot K-Town. Eneste spor etter meg i Bergen er en nytent Lucky som ruller langs asfalten fra den visnende rotorvinden. Baoz rapporterer, Operasjon K-Town iverksatt.

Fortsettelse følger...

1 kommentar:

brrd sa...

hahaha baoz, hold ut på sørlandet.