onsdag 27. oktober 2010

Vi kom, vi rullet, vi vant!

Oldboys NM, Voldsløkka. Jeg hadde intensjoner om å være tilskuer. Så enkelt skulle det ikke bli. Såvidt tråkket på gresset rundt coursen før Chris Halsaa hilste meg velkommen, gav meg brettet sitt og gikk til speakerboksen for å melde meg på. En smule perpleks stod jeg, før kjente ansikt hilste meg. Så mye godtfolk! Det ble en lykkelig gjenforening og klemmene satt løst. En livlig gjeng på en enda livlig plen, som om sommeren ikke helt hadde gitt slipp på akkurat dette stedet. Heatet mitt fikk 5 minutter oppvarming. Så det ble knapt med tid til å friske opp i triks jeg ikke har gjort på årevis. Men for første gang i en konkurranse følte jeg at det ikke lå noe press på meg. Standarden var allerede satt av veteraner som var så fyllesyke at de gjemte brekningene sine bak busker og trøstet seg gledelig med gratis øl fra speakerboksen. Her stiltes bare to forventninger: at du rullet og at du smilte. Og det gjorde vi alle. En god dag, og et fantastisk opplegg! Håper på gjentakelse til neste år. Inntil videre, keep those wheel spinning!

Ingen kommentarer: