torsdag 12. mars 2009

DIY gone wrong/mainstream blog


"Ja, æ har hekla lua sjøl. Æ har vore i kontakt med Hehh'n og Swag, dem va intressert i aggenturet"(Foto fra Trønderavisa)


Yo. Se nøye på denne mannen. Han er min generasjons svøpe.

"Er du er lei av å se en fin plass du kunne tenkt deg å praktisere din hobby, eller er du redd for de som sitter og ser på deg med lange blikk når du skal prøve
en rail for første gang?"

Svaret er selvsagt nei, selv om jeg ikke helt forstår spørsmålet. Det er hentet fra hjemmesida til Ole Marius Bjugan. Han kom på tredjeplass på fjernsynsprogramkonkurransen "Skaperen" som jeg har skippet forbi noen ganger, og som forøvrig har verdens verste programleder, men det er en annen historie. Ole Marius "skapte" en bærbar "rail" som han har kalt for "flip n rail". I introduksjonen på www.flipnrail.no står det:

"Er du lei av å ikke ha en plass å utfordre rail ferdighetene dine på? Eller rett og slett er lei av de samme gamle spottsa? Da er dette perfekt for deg! Denne railen kan du ta med deg hvor du vil, uansett årstid. Enten du driver med skateboard, snowboard, ski, BMX eller inlines, kan du flippe opp Flip 'N' Rail, og enkelt legge den sammen igjen når du er ferdig for dagen eller du skal forflytte deg til en ny spott. Eller bare sette den opp i din egen hage eller kanskje på hytta? Muligheten for å justere høyden etter ditt nivå finnes også i Flip 'N' Rail. Er du nybegynner kan du la være å flippe opp føttene å raile den på bare 14 cm. Eller er du bedre enn det kan du raile den på max høyde som er 57cm."

Whoa! Tidenes crossoverprodukt! Greit nok, 2m er kanskje litt kort for snowboard og spesielt kanskje BMX, men hva vet jeg. Ole Marius har uansett løsningen (dette er min favorittdel):

"Muligheten for å koble rails sammen finnes også ved hjelp av å skrue de sammen. Denne løsninger er under utvikling men fungerer midlertidig. Så nå er det bare å have fun å utforske den nye verdenen med muligheter som nå dukker opp med din egen flyttbare rail!"

Som teksten bærer preg av, har Ole Marius ofret en del skolearbeid til fordel for rail-tycooningen. Heder og ære for det! Uansett, la oss ta en titt på vidunderet:



Eller.. var det denne?



Nei, faen.. vent litt. Her!



Når jeg tenker meg om tror jeg kanskje det er denne som er den riktige:



Okei, sorry sorry, okei, NÅ! Her!




Ka faen?



Ulp!



I all verden. Men, Ole Marius: du sa jo at flip n rail var unik! Hvorfor vil du leke med følelsene våre slik?

For de av dere som enda ikke har skjønt det:

TV2 = El Douchebaggo Numero Uno.

Flaks at Ole Marius ikke vant, hvis ikke måtte vel hele researchavdelinga til Skaperen fått en støvel langt opp i tolvfingertarmen kjapt som faen - i og med at de nesten Skapte en lure-tombola-situasjon av episke fuckings dimensjoner (i den grad norsk primetime TV tillater det)eller hva faen. Det gikk heldigvis bra, og en annen skaper vant millionen (han skapte.. sjokolade!)

Jeg har likevel et hjertesukk:

Kjære skapere av bærbare rails, verden over. Skal vi være enige om at Ole Marius Bjugan var den siste av dere? Hm? Hmmmm? Mmmmmkay, takk - jeg setter pris på det.
Ingen lyse ideer om bærbare polejams og sammenleggbare bank-to-ledges heller, på forhånd takk. Jaheeiiiiii.






PS: Ole Marius nevnte på TVat han hadde snakket med Swag og Hehhhn om salg av beistet, og de hadde vist interresse. -M.B.G., har du noe info på dette?

9 kommentarer:

mbg sa...

ja, asso, når da gjeld flip´n´rail so henvise eg berre te Hiiw Hæhneh.

men seriøst, den dagen "innkjøpsgruppen" sender en serie whip´n´fails til butikken, blir jeg ikke sur.
da dør jeg bare.

mbg sa...

glemte ellers å gi deg kompliment (=komplimentere/komplementere??!??!) for et meget velskrevet innlegg.
tror våren på blgmtrl blir bra!

bazlowsky sa...

hammerinnlegg.

Skiplo sa...

Bto kvalitet på innlegget!
Eg lo godt opptil fleire gonger.

brrd sa...

Fab innlegg!

latter, oppgitthet og bekymring i skjønn forening for min del. Lurer litt på om dette er bedre eller verre enn snowboardklær mot hasj?

Men tenk så fete spin-off produkter man kunne fått! En trailercaps med rail ut på bremmen for eksempel...

eller et ferdig hopp?

"lei av å grave? Vi har gjort det for deg!"

dr.evvzagon sa...

at dette i det hele tatt ble vurdert videre i innledende runder er helt sinnsykt, at ideen kommer til finalen og stikker av med 3.plassen og 400.000 kroner er jo faen meg ja. faen. ka faen.

flipNrail kan forresten kjøpes hos boardshop for KUN 2499,- !

http://boardshop.no/sider/produkt.asp?id=22688

Anonym sa...

høhøhøhhø
meget flott innlegg

Anonym sa...

hahaha!! nice

Anonym sa...

hvorfor så bitter ? vi har vel egentlig ikke slike produkt i Norge? syns Ole Marius gjorde en bra jobb :P