onsdag 31. desember 2008

And so it ends. Not with a bang, but with a whimper...

Det er ikke lov til å skyte opp raketter engang. I tillegg til dette er kommunen så gniten at de ikke gidder å tenne et offentlig stjerneskudd heller. Hvaslags nyttårsfeiring er dette!? Bergen kommune bør skamme seg over disse vedtakene. Himmelen ved årsskiftet kommer til å være like trist som det gråe håret til samtlige ansatte i kommunen. Hvilken glede får de av å bruke sin autoritære stilling til å gjøre livet så trist og grått for en allerede gjennomvåt og nedslapset bergenser? Tenk på alle kidsa mellom 12-18 år som mer eller mindre mister en, kanskje DEN viktigste, delen av ungdommen. Nemlig å gå rundt med et haglpatronbelte fylt med Thunder King og Flashing Thunder og sprenge postkasser og bosstønner. All gleden når de kraftige smellene splintrer plastikk og bulker metall. Alle tårene når det de kraftige eksplosjonene sprenger av deg fingrene og tar fra deg øya. Forresten, har du noen gang festet fyrverkeri på brettet mens du skater? Det er MORO skal jeg si deg. Men la oss ikke gi oss over til fortvilelsens dal mine venner!

La friheten gjalle mellom de syv fjell i Bergen!

La friheten gjalle fra Ulriken til Fløyen!

La friheten gjalle fra det futurisiske fengselsedesignet til grieghallen!

La friheten gjalle fra vinduet til Marianne og Gullars!

Jeg har en drøm! Jeg har en drøm om at en dag skal denne kommunen reise seg og faktisk gjøre noe av det de lover innen den tiden de lover det, fremfor å begrense det som allerede er moro før vi vet ordet av det!

Jeg har en drøm, om at en dag skal fargen igjen samle seg i det kommunegråe håret til de ansette, og gi de liv og entusiasme til å gjøre Bergen et bedre sted for folk som liker å skate og skyte opp raketter!

Jeg har en drøm, om at en dag skal jeg kunne gå til nærmeste fyrverkeri sjappe og bruke 500 kroner på fyrverkeri bergen kommune bare kan drømme om under 17. Mai og åpning av julegata.

Oi vent. Forresten det kan jeg jo. I bangkok vel å merke. Må løpe og kjøpe fireworks, tytes. Godt nyttår, takk for det gamle.

Her er en ny fotoslide med det urbane dyrelivet i Bangkok og omegn, siden jeg ikke kan gi bilder av fyrverkeri ennå, kan jeg i det minste gi tanker om varme dager, sol, softe beats og koselige omgivelser.

1 kommentar:

Daogen sa...

vel talt, Bazlo. Skåler for den.

Whimp, whimp, what it do, what it do